Kapitel 17

Vi skulle åka hem idag för att imorgon gå på Tamis begravning. Men vi skulle lyckligtvis komma tillbaka inom tre dagar. Jag såg hur glad Justin var när han berättade det för mig. Han skulle antagligen få spendera mycket mer tid med Caitlin. Vi skulle då stanna i Stratford i två veckor innan vi gav oss ut på turné igen.
''Mary!''
Jag vände mig om och fick syn på Caitlin som kom gåendes mot mig. Jag höjde på ögonbrynen men gick ändå fram och mötte henne. ''Ja?'' Sa jag. Hon log falskt.
''Vad synd att ni måste åka idag!'' Sa hon. ''Justin bad mig säga hejdå till dig också.'' Jag svalde hårt. ''Japp. Vi kommer tillbaka snart'', sa jag. Hon nickade och log stort. ''Perfekt. Jag får snart träffa Justin igen. Det var så längesen vi sågs'', sa hon drömmande. Sedan kollade hon allvarligt på mig. ''Hejdå då!'' Sa hon och började gå ifrån mig. ''Förresten..'' Började hon när hon stod en bit ifrån mig. ''Justin kommer ta mig i slutändan'', sa hon och gav mig en bitchblick innan hon försvann in i huset.
Tumblr_lx8urw8io31r8w0q4o1_500_large
''Justin will pick me in the end!''


Själv stod jag kvar som förstelnad. Sa hon precis det där?
''Mary! Vi måste åka!'' Ropade Justin ifrån bilen. Jag nickade och gick långsamt mot bilen. Jag såg hur Caitlin kom utspringandes ur huset och sprang raka vägen fram till Justin. Hon slog armarna hårt om honom och log mot mig bakom hans rygg. Dom stod i minst två minuter med armarna om varann.
''Jag kommer tillbaka snart'', sa han lågt. Jag? Han kunde inte ens säga vi. Det kanske var lika bra att jag stannade kvar hemma då.
''Mary'', hörde jag Christian säga lågt. Jag vände mig om och såg att hans ögon var tårfyllda. ''Aww Christian!'' Sa jag och slog armarna om honom. Jag log igenom mina tårar som börjat rinna ned. ''Vi kommer om 3 dagar'', sa jag. Christian nickade och log. ''Bra. Lova att följa med även om Justin beter sig som ett svin. Du har mig, Ryan och Chaz!'' Sa han. Jag nickade och skrattade till. ''Jag lovar'', sa jag och log. Sedan kramade jag om Ryan och Chaz för att säga hejdå sålänge. Sen hoppade jag in i bilen. Vi skulle åka bil hela vägen tillbaka. Det var Chazs bil men det var helt okej med tanke på att vi snart skulle komma tillbaka. Justin slog sig till slut ned bredvid mig. Han började köra och vinkade till Caitlin genom fönstret. Jag log och vinkade till Christian, Ryan och Chaz. När vi kommit en bit ifrån huset vände Justin sin blick åt mig.
''Nej'', avbröt jag honom. ''Jag vill inte prata med dig just nu.'' Jag knäppte upp bältet och klättrade bakåt i bilen. Jag satte mig längst bak och knäppte bältet. Sedan kollade jag ut igenom fönstret. Jag kände att Justin stirrade på mig, men jag orkade inte bry mig just nu. Han hade behandlat mig som ett svin under den här semestern, han hade behandlat oss alla som svin. Ja, förutom Caitlin då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0