Kapitel 16

Det hade gått flera timmar och Justin och Caitlin spenderade endast tid med varann. Okej, de hade inte träffats på länge men när de inte ens kastar en blick på oss blir jag riktigt irreterad. Ryan och Chaz hade dragit för att köpa mat, och både jag och Christian ångrade att vi inte följde med. Det hade varit mycket roligare än att ha sällskap av dom här. Vad höll Justin på med? Jag var förlovad med honom och bar på hans barn och han gav mig inte ens blick! 
''The food is here!'' Ropade plötsligt Ryan och in kom han och Chaz. De släppte ned alla påsar de bärt på och kollade på mig och Christian med höjda ögonbryn. Varken Justin eller Caitlin hade reagerat på att dom kom in. ''Har dom seriöst stått där sen vi gick?'' Frågade Chaz och bet av en bit av sin godis. Jag suckade tungt och nickade. Han mumlade något för sig själv och försvann ut. Ryan bar upp allt vi skulle grilla. ''Jag hjälper dig'', sa jag. Han log tacksamt. Jag tog några saker ifrån honom och hjälpte honom att bära ut sakerna. Vi ställde ned allt på bordet utanför och började grilla. Jag kollade in i huset och såg Caitlin skratta åt något Justin sagt. Han log bara åt henne.
''Håller de alltid på såhär?'' Frågade jag och vände blicken till Ryan. Han kollade medlidande på mig och ryckte på axlarna. ''Det beror på.. Hur längesen det var dom såg varann och vilket humör dom är på. Om dom har bråkat eller inte, något dom gör väldigt ofta. Ibland händer det att ena stunden står dom och skrattar tillsammans och sen kommer hon ut och är förbannad'' sa han och skrattade till. ''Dom där två går verkligen inte ihop. Inte ens som vänner. Om dom bara kunde förstå det'', fortsatte han. Jag nickade med en tung suck.
''Aye modellen! Kolla hitåt!'' Ropade plötsligt Christian bakom mig. Chaz vände sig självklart om och log in i iPhonen som Christian höll i. Jag, Ryan och Christian brast ut i skratt och slutade inte förns flera minuter efter. ''Vad?'' Frågade Chaz surt och tog en bit av sin choklad. Jag skakade på huvudet och skrattade till. ''Le!'' Sa Christian och vände iPhonen åt mig. Jag pressade snabbt fram ett stort leende och gjorde peace-tecknet. Sedan gick jag fram till Christian och kollade när han laddade upp bilden på Twitter.

''Chillar med den bästa. Visst är hon vacker? Borde bli modell!''
Skrev han till.
''Ha-Ha. Vad rolig du är!'' Sa jag, himlade med ögonen och slog till honom löst på axeln. Han log stort. ''Det är sant, Mary. Jag förstår inte varför du är kvar med Justin. Kolla på honom!'' Sa han och pekade. Förvånat vände jag mig om och kollade på Justin som nu stod och diskuterade något med Caitlin. Hennes ögon var tårfyllda, men hon log. Jag vände mig om mot Christian igen och suckade lågt.
''Ärligt talat. Du kan få vilken kille du vill. Justin behandlar dig dåligt'', sa han. ''Iallafall just nu.'' Mina ögon fylldes med tårar. Jag hade aldrig hört Christian säga något sådant om sin bästa vän. Han måste verkligen ha tröttnat. Christian märkte av mina tårar och drog in mig i sin famn. ''Förlåt'', viskade han. Jag skakade på huvudet och la mina armar om honom medans jag försökte få stopp på tårarna. ''Du har inget att säga förlåt för. Justin behandlar oss alla illa genom att bete sig som han gör just nu. Och det gör även Caitlin också'', mumlade jag.
Christian nickade. ''Det är mat!'' Ropade Ryan. Jag och Christian slog oss ned vid bordet mittemot Ryan och Chaz. Varken Caitlin eller Justin hade kommit. Jag suckade tungt och drog handen igenom mitt hår. ''Jag sa, maten är klar!'' Ropade han lite högre. Vi väntade, ingen kom. Jag suckade högt och reste mig upp. Jag lämnade bordet och sprang in till köket där de stod och skrattade.
''Kan ni åtminstonde komma när vi ska äta?!'' Bad jag. Justin kollade förvånat på mig, medans Caitlin bara gick förbi mig och ut till bordet. ''Älskling..'' Viskade Justin och kom fram till mig. Jag himlade med ögonen. ''Inte just nu, Justin'', sa jag lågt och gick ut till dom andra med Justin bakom mig.

Hur tror ni det slutar? Kommentera! Puss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0