Kapitel 5

Vi hade precis kommit till Mexico och direkt hade vi sprungit till stranden. Det var riktigt varmt ute och Justin hoppade direkt från bryggan och ned i vattnet. Jag skakade på huvudet för mig själv och bredde ut handduken över sanden. Jag la mig ned på den och stängde ögonen. Tankarna började åka runt i mitt huvud. Jag hade verkligen tur som hade Justin, hade jag aldrig ansökt till den där danstävlingen så hade jag förmodligen suttit hemma hos Donna just nu och skurat bänkarna. Jag ryckte till när jag kände några vattendroppar på min panna. Jag slog upp ögonen och log när jag fick se Justin som stod över mig.
''Bada med mig'', bad han. Jag suckade tungt och räckte ut min hand. Han drog upp mig och tillsammans gick vi ut på bryggan. ''Vi hoppar tillsammans'', sa han och log. Jag nickade. Han tog tag i min hand och räknade till tre. När han sagt tre hoppade vi ned i vattnet och när mitt huvud kommit upp från vattenytan andades jag ut. Justin log och drog med mig under vattnet igen. Jag såg inte särskilt mycket, men Justin trycke sina läppar mot mig under vattnet. Sånt trodde jag bara fanns på film.. Jag kysste honom tillbaka och var till slut tvungen att få luft.

*

Justin drog på sig sin keps och ritade ett hjärta i sanden. Inuti hjärtat skrev han; ''Justin ♥ Mary''. Jag log stort och la mina händer på hans mage. Han pressade sina läppar mot mina och jag besvarade hans kyss.
Tumblr_lvvczosynn1r4m9b5o1_500_large
''Vad skulle jag göra utan dig?'' Frågade han. Jag log. ''Frågan är vad jag skulle göra utan dig'', svarade jag. Han tog ett hårt grepp om min hand och tillsammans började vi gå tillbaka mot hotellet. När vi väl kom fram drog jag fram den lila klänningen som jag skulle ha på galan ikväll om en timme ungefär. Jag tog med mig klänningen in på badrummet och hängde upp mina blöta kläder, sedan drog jag på mig underkläder och klänningen. Den passade perfekt. Jag log och började locka mitt hår med locktången. Sedan drog jag några drag med mascaran och sedan tog jag på lite ögonskugga. Jag tänkte inte använda så mycket smink längre, Tami hade rätt. Jag hade defintivt låtit kändisvärlden förstöra mig. Men nu var det stopp för det! Jag log lite åt min spegelbild och gick sedan ut till rummet. Justin var väl antagligen på andra badrummet för här var han inte. Jag gäspade och la mig ned i sängen. Jag kämpade för att hålla ögonen öppna men till slut gick det inte.

*

Jag vaknade av ett skrik. Jag slog direkt upp ögonen och satte mig upp i sängen. Jag hade vatten upp till midjan. Jag spärrade upp ögonen och hoppade ned från sängen och då var vattnet lite högre upp. Jag fick panik och visste inte var jag skulle ta vägen. Vart var Justin?!
''Justin!'' Ropade jag och försökte ta mig fram, men det var riktigt svårt med tanke på vad jag hade på mig. ''Justin!'' Upprepade jag. Han kom ut från badrummet i kostym. ''Jag råkade göra något med vattenröret!'' Ropade han. Jag spärrade upp ögonen. ''Vi kommer dö'', sa jag och upprepade samma mening flera gånger. ''Säg inte så!'' Ropade Justin. ''Kan du hitta nyckeln till rummet någonstans?!'' Frågade han. Jag kollade mig omkring men såg den inte någonstans. Jag kollade nedåt och fick se den ligga på golvet. Jag suckade tungt och dök ned under vattnet och tog upp nyckeln. Sedan åkte jag upp igen och andades ett djupt andetag. Jag skyndade mig fram till dörren och låste upp den. ''Öppna inte ännu!'' Ropade Justin. Jag vände mig om och kollade trött på honom.
Tumblr_lvuul9fgps1qdl041o2_500_large
''Jag öppnar nu'', sa jag med en tung suck och slet upp dörren. Vattnet forsade ut i hotellkorridoren och människor började skrika. Hallå, det var inte så att de skulle dö eller något?
''Justin Drew Bieber!'' Utbrast hans mamma utanför. Jag visste att vi skulle få betala massor med pengar för det här... Jag kollade besviket på Justin. Han suckade tungt och skakade på huvudet för sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0