Kapitel 15

Tumblr_lwboidxowm1qiaevfo1_500_large
Jag granskade bilderna på mig och Justin och kunde inte sluta le. Idag skulle vi även till Stratford, vilket skulle bli kul. Jag saknade Ryan, Chaz och Christian. Caitlin var också där, vilket skulle bli lite jobbigt, men det skulle nog gå. Hon hade fortfarande känslor kvar för Justin, det hade hon själv sagt, men han sa att han inte hade känslor för henne och att jag var den ända tjejen för honom. Vi skulle endast stanna i Stratford i tre dagar, för sedan skedde Tamis begravning. Jag suckade för mig själv och slog ihop boken med alla fotografier. Jag la ned den i Justins resväska och log för mig själv. Jag satte mig ned på sängen.
''Mary'', sa Justin och knackade på dörren. Han öppnade den och steg in i sovrummet. ''Här'', sa han och räckte mig en påse. Jag höjde på ögonbrynen men tog ändå emot den. Jag öppnade den och inuti fanns en liten låda med ett graviditetstest inuti. Jag svalde hårt och kollade upp på honom. Han nickade och pekade på badrummet. Jag suckade tungt och tog med mig testet in på badrummet. Jag låste dörren efter mig och andades in ett djupt andetag innan jag tog upp den lilla lådan. Det stod att man skulle kissa på testet, men det visste jag redan. Så jag tog ut testet ur lådan och gjorde som det stod. Efter det skulle man vänta i 2-3 minuter innan den visade ett plustecken eller ett minustecken. Plustecknet betydde positivt, alltså att jag var gravid. Och minustecknet visade negativt, att jag inte var det. Jag gick runt i cirklar i badrummet och väntade på att få ett svar. När det gått ungefär fem minuter tog jag upp testet, men jag vågade inte kolla. Jag andades tungt och öppnade till slut ögonen och kollade på testet. Jag spärrade upp ögonen och tappade nästan testet i golvet. Det visade positivt. Jag, Mary Jansen, var gravid. Jag tog tag i badkaret för att inte falla ihop på golvet. ''Mary?'' Sa Justin försiktigt utanför dörren. Mina ögon fylldes med tårar. Jag tog med mig testet och låste upp dörren. Jag gick förbi Justin och satte mig ned på sängen.
''Vad stod det? Varför gråter du?'' Frågade han oroligt. ''Jag gråter inte'', mumlade jag och torkade bort tåren som runnit ned längst min kind. Jag visade honom testet, men han förstod ingenting. ''Vad betyder det?'' Frågade han. Jag suckade. ''Det visar positivt'', mumlade jag. ''Jag är gravid.'' Han spärrade upp ögonen och tappade hakan. ''Du skämtar'', sa han. Jag skakade på huvudet. ''Inte direkt'', viskade jag. Han satte sig ned bredvid mig och slog armarna hårt om mig. ''Jag vet inte om vi har tid med ett barn'', sa jag lågt. Justin höll fortfarande ett hårt grepp om mig. ''Vi säger såhär; du dansar tills det inte går mer. Då tar du ledigt och tar det lugnt med barnet. Sen kan du börja igen, senare'', sa han och log. Jag nickade. Skulle vi verkligen få barn? Jag behövde inte ens ställa frågan högt, Justin svarade ändå.
''Vi ska ha ett barn'', sa han. Jag kollade på honom och han såg riktigt lycklig ut.

*

Ljuvliga Stratford!
''Justin! Mary!'' Ropade Justins morföräldrar Diane och Bruce när de fick syn på oss. ''Hej!'' Ropade vi och log. Vi drog med våra väskor och sprang fram till dom. Diane omfamnade mig i en kram medans Bruce kramade Justin, sedan bytte de plats. Jag log stort. ''Det är skönt att vara tillbaka'', sa jag. Justin nickade instämmande och pussade mig på pannan. Vi gick in och jag la in min väska i gästrummet.
''Glöm att du sover i gästrummet'', skrattade Justin och drog med sig min väska in till hans sovrum. Hans säng var rätt liten, så jag undrade hur han tänkt att vi båda skulle få plats i den. Jag skakade på huvudet för mig själv. Just nu ville jag bara träffa Ryan, Chaz och Christian. Jag såg på Justin att han också ville det.
''Vill ni ha lite pannkakor innan ni går till Chaz och dom andra?!'' Ropade Diane nedanför. ''Vi kommer!'' Ropade Justin tillbaka. Han log och tog min hand, sedan gick vi ned till köket och åt pannkakor.
När vi fått i oss två var hälsade vi hejdå så länge, och sprang sedan över till Ryans hus. Alla hade samlats där, inklusive Caitlin.. Justin ringde på dörren och Chaz öppnade med alla de andra bakom sig. ''Ni är här!'' Skrek han rakt ut och omfamnade oss i stora kramar, likaså de andra. Caitlin gav Justin en varm kram men kollade bara bitchigt på mig. Kom igen! Jag suckade tungt och följde efter Chaz in i huset istället. ''Hur är det med dig?'' Frågade jag och log. Han log brett. ''Det är grymt. Hur är det själv?'' Frågade han. ''Det är helt okej'', sa jag och log svagt. Han kollade medlidande på mig men log ändå. Visste alla om att Tami hade gått bort? Caitlin kom in i köket skrattandes med Justin och jag hade en känsla av att detta inte skulle sluta så bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0