Kapitel 12 (kort kap)

''Jag är hungrig'', mumlade jag. Och det var sant, jag hade inte ätit på hela dagen och det kändes som om att jag höll på dö. ''Jag också'', sa Justin. ''Vad vill du ha?'' Frågade han. Jag ryckte på axlarna. ''Spelar ingen roll'', sa jag och stängde ögonen, då insåg jag hur trött jag var. ''Jag går in och handlar något. Vill du följa med eller väntar du här?'' Frågade han. Jag öppnade ögonen försiktigt. ''Jag väntar'', sa jag och log. Han nickade och pussade mig på läpparna innan han hoppade ut ur bilen.

Justins perspektiv:

När jag kom in på kinaresturangen beställde jag olika saker att ta hem. Sedan sprang jag in på affären och handlade lite läsk, glass, bananer, chokladsås, grädde och maränger. Vi skulle lätt göra bananasplit ikväll. Jag betalade för det och gick ut till bilen igen. Jag la in sakerna i bagageluckan och hoppade in i förarsätet. Jag kollade på Mary som satt helt utslagen i sätet bredvid mig och sov. Hon andades tunga andetag och jag såg på hennes vackra ansikte att hon hade gråtit när jag var borta. Hon hade det verkligen inte lätt.. Hur skulle det bli på Tamis begravning om en vecka? Det kommer nog bli riktigt svårt. Jag suckade tungt och vred om nyckeln och började köra hemåt. När vi väl kom fram var papsen som tur var borta. Jag körde upp på uppfarten och vred sedan om nyckeln. Jag skakade försiktigt på Mary. ''Mary. Vi är hemma'', viskade jag. Hon slog upp ögonen och kollade på mig med ett svagt leende.

Marys perspektiv:

Justin hade verkligen proppat i mig mat. Först kinamat och sen bananasplit. Han var så gullig! Jag log och reste mig upp ur soffan. Jag gick ut till köket för att diska undan allting. Justin låg och halvsov på soffan, det var lika bra för om jag sa att jag skulle städa så skulle han göra det åt mig. Jag kastade alla rester i papperskorgen och diskade våra tallrikar. När jag skulle diska den sista skeden fick jag som ett hugg i magen. Jag spärrade upp ögonen och sprang in på badrummet. Jag satte mig på knä framför toaletten och kräktes. När jag var klar var mina ögon stora som klot. Jag lovar. Jag spolade toaletten och städade undan, samt sprayade spray inne på badrummet. ''Mary!'' Ropade Justin utanför. Han kom mot mig men jag stoppade honom. ''Jag kan ha kräksjuka eller nånting, så kom inte närmre'', sa jag och skrattade till. Justin log oroligt mot mig men kom fram ändå. Han la armarna om mig. ''Hur mår du?'' Frågade han. Jag suckade. ''Jag mår bra. Vet inte vad som hände'', mumlade jag. Han kollade oroligt på mig.
''Du vet den där gången i Mexico...'' Började han. Jag spärrade upp ögonen. ''Nej'', sa jag och viftade med handen. ''Jag är inte...'' Jag suckade. ''..Gravid'', sa jag. Justin nickade. ''Det tror inte jag heller'', sa han och skrattade. ''Men om du kräks flera gånger så får vi kolla upp vad det är'', sa han. Jag nickade och log.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0